Vrem o Transilvanie autonoma!

18 February 2008 scris în Uncategorized

De ce nu? Atata timp cat oamenii dintr-o zona administrativ teritoriala doresc asta, cine suntem noi sa le-o interzicem? Oamenii muncesc acolo, traiesc acolo, si vor ca impozitele lor sa fie cheltuite pentru zona lor, nu ciordite la Bucuresti de-alde Basescu si Tariceanu.
Deci, aveti ceva impotriva autonomiei?



31 Comentarii

18 February 2008
11:40 am
Napster

Da, eu unul am ceva impotriva. Daca vor teritoriu si fonduri, sa treaca granita ca aici nu e hotel.

18 February 2008
11:53 am
ARHI

pai ei acolo traiesc dintotdeauna. e pamantul lor, nu al tau. de ce nu ar avea ddreptul la autodeterminare?

18 February 2008
12:39 pm
Sabotor

Napster, in Transilvania, cu exceptia a 2 judete, majoritari sunt romanii… Deci, de ce sa treaca granita? Sunt romani, e tara lor…. Pe de alta parte, toata chestia cu autonomia Transilvaniei e mult exagerata de presa pe fondul “problemelor” din Kosovo, la noi e vorba de cel mult autonomia a 2 judete… Si oricum, nu am vazut ungur care sa ceara autonomie, asta numai politicienii vad (romani, unguri), eventual incing spiritele si abia apoi putem vorbi de autonomie si mai stiu eu ce…

18 February 2008
12:51 pm
ARHI

asta e simplu de obtinut, incingerea spiritelor. apelul la strabuni, eroi, cei 13 generali morti, juraminte, etc.

18 February 2008
2:04 pm
Relaxedman

Autonomia e una; gospodarirea corecta a fondurilor stranse la buget e alta.Autonomia se poate justifica daca ai spune ca maghiarii sunt oprimati in Romania ca minoritate (ceea ce nu e cazul,dupa parerea mea).Altfel,daca ar primi autonomia, conducatorii maghiari ar face cu banii exact ce fac si astia de la Bucuresti(vezi cazurile Veresztoy si compania, care ataca Topul Capital cu rezultatele lor obtinute prin …munca cinstita).Ce draq Arhi, au trait si s-au format in Romania toti astia; de ce crezi ca etnia maghiara ar fi altfel decat noi? Ca la facut averi s-au descurcat de minune.
Ca furaciunile sunt generalizate in Romanica si ca legea se aplica asa cum trebuie doar accidental, este perfect adevarat.Dar asta nu e motiv de cereri aiurea. E un motiv sa-i luam de coite cu clestele pe aia de la parlament+guvern+presedintie si sa-i intrebam: ce pula mea paziti mah acolo, ca nu de aia v-am votat, ca sa va umpleti buzunarele in scarba de restul multimii? Ce ati promis si ce ati facut?

18 February 2008
2:06 pm
Relaxedman

Ceea ce am spus anterior se aplica conducatorilor maghiari, care seamana al draq de bine cu aia ai nostri. Parerea mea.

18 February 2008
3:03 pm
Sabotor

Da, e simplu de obtinut… Da’ pana mea, si presa si ilustrii nostrii conducatori sunt niste idioti… Pai cum dracu’ sa faci o asociere intre independenta Kosovo si Transilvania sau “Tinutul Secuiesc”? si sa spui ca daca aia cer independenta asa se va intampla si la noi… Pana mea, bine ca le da idei.. Nu mai bine tratau toata treaba ca si o stire externa fara s-o lege de o situatie de la noi din tara? Ca nu tin minte sa se fi adus in discutie independenta vreunei parti din Romania cand si-au obtinut independenta fostele state sovietice sau diferitele regiuni din fosta Yugoslavie. Asa, numai ii sperie pe romani cu independenta Transilvaniei iar ungurilor de prin Covasna si Hargita le da idei… Ma rog, consider vinovata presa ca face prea mult tamtam din toata chestiunea. In plus, am cunoscut si inca cunosc destui unguri, am avut si un coleg de facultate din Odorheiul Secuiesc. Asta, cu toate ca nu prea stia romana, pentru ca pe la el pana si romanii vorbesc maghiara, se considera roman, ca mine si ca altii…

18 February 2008
5:00 pm
natty

eu as vrea sa fie transilvania independenta dar nu prin razboi…
cred ca ne-ar merge mai bine daca ne-am gospodari singuri…

18 February 2008
5:05 pm
ARHI

pai atunci, sa fie independenta fiecare regiune a romaniei si sa ne intoarcem la statele vechi, moldova, tara romaneasca, munteani si transilvania, nu?

18 February 2008
5:29 pm
Napster

Xenofobie pana la capat! Cum ma sa ajungi sa treci granita pe teritoriul unde strabunii tai s-au luptat si au varsat sange? Cum sa vina niste unguri plimbareti sa ne fure pamantul din tara? Ah pai daca e asa, sa le dea 2 judete si sa interzica accesul ungurilor la frontiere. Daca vor acolo, sa moara acolo.

18 February 2008
8:39 pm
Matei

E interesant cum ardelenii si banatenii nu au nimic impotriva autonomiei tinuturilor secuiesti. Frustrarea vine de la zonele cu probleme - Moldova, Oltenia, care halesc banii celor de care vorbeam. Bucurestiul tremura la randul lui pentru ca daca nu mai vin bani din Ardeal si Banat singurii care mai produc ceva in tara asta sunt cei din Dobrogea - si atunci de unde vor mai incasa ei banul?

O sa vina si vremea separarii mai devreme sau mai tarziu.

La munca, nu la intins mana!

18 February 2008
8:49 pm
ARHI

fii serios, bucurestiul produce mai mult decat toate zonele alea la un loc. nu arunca afirmatii fara un suport economic in spate.

18 February 2008
9:29 pm
Matei

Da Arhi, dar si pastreaza foarte mult din fondurile pe care le ia din Ardeal si le trimite in Moldova. Si normal ca produce pentru ca Bucurestiul e buricul Romaniei - de ce nu e si la noi ca la altii unde toate orasele au un anumit rol, nu e totul concentrat intr-o metropola sufocata. De ce Pro7 de exemplu are studiouri in 6 mari orase, din care emite in toate zonele Germaniei, iar la noi, tu din Constanta (din cate am inteles), daca ai o idee buna de show si vrei sa te vada si aia din Brasov si Cluj de exemplu, trebuie sa te muti cu showul la Bucuresti. Ti se pare normal?

De ce romanul de rand nu stie nimic de Canberra si Ottawa, dar toata lumea stie de Toronto, Montreal, Vancouver, Sydney, Melbourne si Adelaide? Si de ce strainii stiu cate ceva doar despre Bucuresti, iar Cluj sau Timisoara nu le spun nimic?

18 February 2008
10:12 pm
leprosy

Peste tot acelasi scenariu, continuati sa ganditi asa si Romania va fi sfaramitata si la mana strainilor. :(

18 February 2008
10:21 pm
CHOSEN

Omule tu te-ai inebunit la cap ????…. UnGUR BULAN !!! asculta la mine dak transilvania devine autonoma … o sa fie iadu p pamant ex : kosovo !!! c se intampla acolo trebuie sa fie o lectie!!! asha ceva nu este acceptabil ! shi asha k chestie … poporul maghiar acum cateva sute d ani erau un popor migrator … pana au gasit o campie und sa s aseze … pecand noi eram aici decand lumea !!! fratzii vostri d peste granita va considera tigani romani … nu dau nici doi bani p ei!!! aplecatzi urechea la doi parlamentri perversi … care schimba tabara odata cu directzia vantului !!!.asha k mai gandeste dak asta vrei intradevar .

18 February 2008
10:41 pm
CHOSEN

ok … matei mi se pare k esti un mare idiot … nu acuza shi arata cu degetul aiurea fara dovezi . eu sunt brasovean get p get !!! d a patra generatzie !!! asculta la mine k o regiune precum poiana brasov produce numai din taxele platite guvernului in 3 luni cat toata dobrogea ta !!!! o singura pensiune lasa in sezonul d iarna 10000 euro statului numai prin taxe !!!! sa nu vorbim despre faptul k toate intretziinerile sunt facute d catre firme ale statului !!! iar NATy … sa ma apuci d coaie cu idealurile tale stupide asa ceva nu se va intampla cat in transilvania exista judetze ca BRASOV , alba , maramures , satu mare si hunedoara, unde suntem majoritari !!!!P.S daca mai traia ANTONESCU nu aveam discutzii d genu …. findk nu eratzi !!! :)))))) =)))

18 February 2008
10:55 pm
canadianu'

asa-mi plac discutiile dintre rromani … independenta, neindependenta, moldova, botosani, mitici, icoane in scoli, sex vineri seara cu ruxy, …… bla bla bla, iar baietii destepti in timpul asta isi vede de treaba si de conturile lor
ma duc sa-mi fac partid sa declar independenta bc-ului, ce dracu, numai alberta si kebecosii aia sa faca urat ?
Aux armes, citoyens :P

18 February 2008
10:59 pm
ARHI

ba chosen, sarind peste violenta verbala, tu cam ce crezi ca e in dobrogea, asa, ca idee. te-ai gandit vreodata cate hoteluri, case de vacanta, etc sunt aici? numai in mamaia sunt mai multe hoteluri decat in tot brasovul ala minunat. asta doar din punct de vedere turistic.
cat despre economie, te anunt ca tastatura de pe care scrii, e venita de aici, prin port, din china. sa iti explic ce inseamna taxe, tranzit, etc?
la voi in brasov, se platesc taxe pe tranzitul vantului?

19 February 2008
12:57 am
canadianu'

stati oleaca, ma duc sa-mi iau popcoarne, ca vaz ca devine intirisant
dobrogeni contra mitici contra ardeleni contra moldoveni contra banateni contra olteni contra unguri contra sasi contra secui contra ruxy care a tras clapa, etc.
si toti contra lu’ canadianu’ daca cumva zice ceva de rau de rromania :P

19 February 2008
6:19 am
WhiteWolf

Citez, randomm: “ba chosen, sarind peste violenta verbala, tu cam ce crezi ca e in dobrogea, asa, ca idee. te-ai gandit vreodata cate hoteluri, case de vacanta, etc sunt aici?”
:) :D :-)
Si produc cam cate luni pe an ? Si cam cat din cat produc se si duce la bugetul local ? Si cati dintre aia care stau cu cheia pe margine de sosea sunt “la alb” cu tot platit la stat ?
Bogata rau, nene Arhi. De Doborogea vreau sa zic; doar ca in general cu pamanturile lasate vraiste si parloaga si cu un turism atat de profitabil incat nu renunta nici mort, Mazare, la taxa de statiune.
Si e tarziu. Sau prea devreme. Si n-am chief sa ma intind…
Inital vroiam sa pun doar o linie cu “Asa credeti voi sau vi s-a spus la tv”? Mai apoi, gandindu-ma mai bine, parca tot @canadianu’ e mai corect :P
Aux armes, citoyens

19 February 2008
7:35 am
leprosy

-O sa aveti voi autonomie peste mormantul meu!

19 February 2008
11:30 am
Sabotor

Si asa, dupa o declaratie a unor politicieni unguri, incep romanii sa se agite, sa se certe si apoi sa fugareasca unguri pe strada cu toporu’… Apoi, acelasi politician ungur o sa se dea cu curu’ de pamant sa urle ca cele 2 judete au nevoie de autonomie, pentru ca ungurii sunt persecutati… Daca s-a ajuns la injurii pe un blog, imaginati-va ce se poate intampla cand un ungur si un roman discuta de chestiunea asta incalziti de aburii alcoolului……..

19 February 2008
1:26 pm
chosen

ok deci vreau sa retrag … din textele d mai sus cuvintele care nu-si aveau locul … ( violenta verbala ) m-am inchins un pic prea tare … cat despre faza cu economia zonelor din romania .. ai intzeles faza gresit eu pur shji simplu i-mi aparam regiunea contra unor vorbe aiurea puse d catre persoane ca matei . Scz pt cuv … mai vulgare … d-fapt era un prieten care nu are adr d mail shji vroia sa-shi “expuna opinia ” … deshji parerea mea nu difera cu mult d a lui . si sabor ai dreptate … ex aceste “frumoase conversatii …” :(

20 February 2008
12:13 am
LostSoul

ARHI 18 Feb 2008 la ora 5:05 pm

pai atunci, sa fie independenta fiecare regiune a romaniei si sa ne intoarcem la statele vechi, moldova, tara romaneasca, munteani si transilvania, nu?

tara romaneasca = romania

plm,eu sunt pt descentralizare dar nu autonomie .fiecare zona cu bugetul ei,s.a.m.d.

nu inteleg de ce se ajunsese la cta rulz/ ba nu,brasov ownz …
din statistica ultimilor ani parca constanta e pe locul 2 la nivelul impozitelor trimise la bucuresti (ca tot zicea arhi ca la bucuresti se produce cat toata tara la un loc, nu cred ca produce,dar acolo se aduna toti banii) apoi din spate vine puternic clujul. harghita si covasna,conform acelorasi statistici ,sunt judete sarace.

20 February 2008
1:00 am
alex

o da !!! … uite cum din cauza unor zvonuri stupide s aprind lumea !! :( dar dak ar fi sa se ajunga la autonomie … cred k eu as fi printre primii care ar ieshi in strada la protest !!! sunt total impotriva acestui lucru ( nu impotriva etniei ) dar ganditziva cate victime vor fi !!! s vor strica toate relatiile dintre romani shi maghiari! chiar cei cu cetatenie romana !!! dupa declararea autonomiei va fi doar o chestie d … ” who’s gonna pop first ! ” si in cele din urma nu cred k se va ajunge la acest lucru … as dori sa stiu si eu ( mai prost informat fiind ) d und shi mai exact cum a pornit toata chestia asta cu autonomia !! ?? shi cam care credeti voi ca ar fi sansele sa se intample acest lucru .. P.S am prieteni care sunt d etnie maghiara shi au inceput sa apara discutzii asemanatore cu cele d p acest blog … si lucrul acesta ma deranjeaza enorm … nu vreau k romania sa devina o tara cu probleme … cum sa ma exprim … interrasiale nu merita nimeni acest lucru !!! another P.S seretlec yall ;) :P

20 February 2008
7:34 am
canadianu'

@arhi
frate, ce cititori elevati ai, specialisti in probleme interetnice and shit ….. ;) i wonder daca au luat bac’u yet

ps : nice, acu’ merge si editarea comentariilor, si nici nu mai vad erorile alea jenante de wordpress

20 February 2008
10:38 am
LostSoul

erata la ce scrisesem mai sus,deh,ma bazaia cineva si nu eram atent

tara romaneasca = muntenia

20 February 2008
7:45 pm
sabotor78

Alex, daca imi amintesc bine, seretlec inseamna ceva de genul “te iubesc”. Dude, sa nu ma intelegi gresit, da’ te rog, pe mine sa nu ma iubesti ;)

20 February 2008
8:45 pm
ARHI

si eu spun pas :))

20 February 2008
10:18 pm
chosen

DIN CATE STIE TOT ROMANU dobrogea produce trei luni pe an pe cand BRASOVUL produce tot anul!!! prin BRASOV ma refer la predeal, poiana bv, bran, moieciu ,cheile gradistei zone care vara au grad d ocupatie mai mare ca p litoral , pe cand statiunile ” betoane” d p litoral arata toamna-iarna-primavara ca niste ghost-city’s !!!! ;) BIATCH !!!! apropo tasta meae e made in germany ;) . toata chestia cu autonomia pleaca d la doua judete … covasna shi harghita … nu stiu catzi dintre voi a trecut d curand prin covasna ??? judetele astea mor incet dar sigur si se agata d ori si c chestie sa-si resuciteze populatia … si daca le-ar da autonomia … ce ar avea d castigat ???
peste 50 % din sfantu gheorghe lucreaza in brasov !!! daca nu ar vinde kurtOshi si cartofi p marginea drumului ar muri d foame … nu mai vorbiti atata aiurea nu ati vazut c e acolo !!! si apropo arhi cea mai destepta chestie care ar putea sa o faca e sa i trimita acasa cum i-a trimis p sasi !!! am prieteni sasi care i-shi doresc sa vina inapoi in ROMANIA … si credema ca o duceau mult mai bine aici … romania nu e atat d rea cum pare .. defapt nu e deloc rea !!! trebe doar sa sti sa te descurci !!!HAI ROMANIA …JOS AUTONOMIA !!!! :)) apropo vrei sa dau un mass p mess ??? sa vezi asha c parere au ardelenii ??? nu am nimic cu nici o etnie dar din cate etnii convietuiesc in romania sunteti singurii cu pretentii ,de ce… tatarii , aromanii , machedoni , nu ar avea rost sa le insir p toate , nici una nu face atatea ” fitze ” ca voi !!! PACE !!! P . S > nu sunt rasist !!! nu sunt mai rasist ca ungurii bulani … ca unii sunt chiar baietzi faini … ( cum ar fi zoltan ) baiat d baiat shi foarte bun prieten !!!

11 March 2008
11:34 am
John

Un prim-ministru român se plîngea ca nu mai e nimic de furat în tara asta. Stai linistit, Vasile, ca furati de secole si tot mai este. Nu s-a nascut înca dezastrul care sa extermine smecheria din tara voastra, nu s-a nascut înca religia care sa va învete ca trebuie sa munciti ca sa mîncati. Cultivatori de cabluri si fier vechi, v-ati proclamat drept Capitala, ati pustiit si tepuit apoi, pentru ca întreaga voastra istorie e o teapa. V-au recunoscut la Berlin, în 1878 - le-ati dat teapa. Ati intrat în primul razboi mondial cu ifose de fata mare si-ati tradat curveste la prima pereche de chiloti primita spaga. Ne-ati luat hai-hui în ‘918 numai ca sa învatati sa tradati din nou dupa ‘940. Ati învatat de la noi sa nu va mai tineti cu mîna de par cînd va scremeti si acum ne furati si hîrtia igienica.

Acum ne furati si la fotbal, dupa ce ati fentat naiva Europa ca v-ati spalat picioarele. N-am trait niciodata cu sentimentul ca noi, ardelenii, “poporul ardelean” - asa ne numea Maniu în 1938 - ar trebui sa facem si sport în alta tara. Poate la Viena. Sau macar la noi acasa. Dar niciodata la Bucuresti. Am vazut meciul CFR-ului cu Steaua cu sentimentul ca indiferent de joc, ciobanul trebuia sa cîstige. De fapt, sîntem prosti - trebuia sa ne asteptam la asta în tara manelelor si a maradonei pe valuta, în tara lor de peste munti în care bufonii sînt regi si fac schimburi de terenuri cu statul Bucuresti.

N-am fost de acord cu independenta Kosovo, dar acum cred ca ar fi necesara o astfel de miscare si la noi, în fotbal. Un campionat al Transilvaniei si Banatului. Ce li s-ar putea întîmpla echipelor de aici daca si-ar face o asociatie si ar organiza meciuri între ele, refuzînd deplasarile la Bucuresti? La fel pot sa faca si echipele din Moldova, la fel de furate în capitala. În cîtiva ani ar avea si recunoastere europeana, iar mamaliciki de pe Dîmbovita ar înghiti în sec… Ar ramîne sa joace între ei doar bucurestenii - un fel de concurs de hoti de buzunare. Pentru ca alfel nu se poate; niciodata nu vom putea opri furturile într-un spatiu în care furtul înseamna succes si drept la existenta. Ne prefacem de sarbatori ca sîntem fericiti împreuna, sîntem dispusi sa uitam cum si cît s-a furat, si a doua zi ne-o luam iarasi, cu sentimentul prostesc de firesc ca “asa o fost sa fie”. În loc sa le tragem un pumn în barba si sa-i dam pe usa afara, discutam pe la cîrciumi cum le-am pune viza la Brasov. Si dup-aia ciulim iute urechile, sa nu ne auda careva sa ne toarne.

Avem un defect de neiertat în tara asta: nu vorbim din vîrful limbii. Nu sîntem isterici si nu stim sa furam cu rînjetul pe fata. Am fost singurii care aveau garduri la casa si-acum îi lasam pe toti nevoiasii din capitala sa se pise pe poarta. Ba mai mult, în loc sa transam radical diferenta, ne suparam si facem memorandumuri. Mare noroc au avut Bucurestii ca facem parte dintr-o anume civilizatie, ca în loc sa facem revolutii, ne adresam în scris.
Privesc la comentariile televizate de dupa meci: “au fost într-adevar doua penaltiuri, a gresit arbitrul, dar n-a fost viciere de rezultat…”. Vîrful limbii, rînjetul pe fata, pisatul pe poarta. Nu joc fotbal. Nici nu ma pricep cine stie ce. N-am puterea sa repar lucruri dintr-acestea, nici sa sun la FRF-uri si sa protestez. Eu doar scriu. Cum pot. Si nici macar nu stiu cine a arbitrat. Si de ce. Eu doar scriu. Si scriu: te bag în p***a matii de arbitru, cu tot neamul tau de rumani de Dîmbovita.

Spune ce ai pe suflet